Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Proč nepotřebuji nové BMW?

Will Smith řekl:“ Příliš mnoho lidí utrácí peníze, které nevydělali za věci, které nepotřebují, aby udělali dojem na lidi, které nemají rádi.“ Proto se Vás ptám je auto aktivum nebo pasivum? Aneb článek milovníka aut psaný z úhlu pohledu finanční výnosnosti či nákladovosti.

Jako každý malý kluk jsem snil o rychlých sporťácích, krásných ženách a mořských plážích. Proč? Krmila mě tím televize od malička. Pobřežní hlídka, Vražedné pobřeží, Knightrider, Zmije a další americké seriály z osumdesátých a devadesátých let, které jsem zbožňoval, protože jsem v nich viděl úplně jiný svět než v kterém jsem vyrůstal. Byl bohatší, ale nejen penězi, ale i krásou a zážitky. Samozřejmě jsem si také hrál s angličáky a dodnes si pamatuji, že mezi mé nejoblíbenější patřili BMW 850, Lamborghini Countach a Ferrari Testarossa. Tenkrát jsem ani nevěděl, co to je za značky, ale miloval jsem ty tvary a ty jsem si natolik zapamatoval, že jak jsem byl větší a ty auta viděl ve filmech či na internetu, tak jsem poznal jejich pravá jména. Takové dětské platonické lásky.

 

Ale proč tento příběh začínám od útlého věku? Každý kluk co miluje auta, tak určitě zažil něco podobného.  Další  krok byla nekonečná série počítačové hry Need For Speed či Grand Theft Auto. A s tím spojené kupování tuningových časopisů. Navštěvování tuningových srazů u brněnského hřbitova a v neposlední řadě hltání každého dílu filmu Rychle a Zběsile. Kdo z Vás si nevyzkoušel zadriftovat na parkovišti? Ale mezitím jsem dospěl a moje generace také. A uvědomil jsem si, že si z první výplaty nekoupím toho vysněného japonského trhače asfaltu a už vůbec ne harmonii rozběhlých italských plnokrevníků. Po úspěšném absolvování autoškoly jsem byl rád, že se můžu svést v autě rodičů. A toužil jsem potom dni, kdy si koupím MÉ první auto. Dlouho jsem snil o Alfě Romeo GTV. A dokonce jsem věřil, že si dokáži vydělat na ojetou Mazdu RX-8, která se v roce 2010 dala sehnat za necelých 200 000 tisíc. Je to super auto, ale ještě že jsem si nekoupil. Proč?

 

Protože jsem naštěstí začal podnikat ve financích a uvědomil jsem si, že auto je největším pasivum, které lidé mají a hodně často si kupují zbytečně dražší auta než na která reálně v poměru ke svému platu mají, lépe řečeno by bylo vhodné mít. Auto není jen pořizovací cena, ať už nové či ojeté. Jsou to sady letních a zímních pneumatiky. Hektolitry benzinu či nafty. Pravidelné servisy. Olej, filtry, klimatizace, brzdové destičky. A tak dále a tak dále. A v neposlední řadě pojištění, povinné či havarijní. Pořizovací cena je teprve začátek. Ano auto je také velká láska, vášeň i radost z jízdy viz slogan BMW. Ale při nakupování nového auta by člověk měl vždy myslet i na tu finanční stránku. Jelikož jsem ten, kteří mají rádi komfort, zároveň možnost svižnější jízdy a zárověň chtějí mít přívětivou spotřebu, tak jsem zvolil BMW E46 320d. Koupil jsem si jej v roce 2011, kdy mělo najeto cca 224 000 a bylo dovezeno z Itálie. Velice zachovalý kousek. Mám jej již tři roky a mnohokrát mě napadlo jej vyměnit za lepší, protože vidíte kolem sebe jak často lidé střídají auta, ale už si neuvědomují kolik je to střídání stálo. Pokud nejste automechanik nebo obchodník s auty a neumíte v tom chodit, tak na tom vždy bohužel proděláte nemalé peníze.  Proč?

 

Jen když nové auto vyjede z autosalonu, tak ztratí několik desítek tisíc na ceně. Během první pár let ztratí auto na ceně 1/3. Ano, jednu třetinu ceny! Ztratí Váš dům či byt jednu třetinu ceny, když jej koupíte? Naopak cena vzrůstá. Auto je spotřební zboží. Proto se prosím jen zamyslete až budete chtít koupit nové auto za 300 000. Tak si zkuste rozmysel, co by jste mohli během následujích měsíců udělat se sto tisíci a na co by jste je doopravdy potřebovali či užili lépe. Nebo jak je můžete zhodnotit.

Pouhé 4% procenta ze 100 000 jsou  4000. Za 3 roky je to pěkný last minute do afriky. Takže při koupi auta, které vlastně možná nepotřebujete, tak přijdete nejen o sto tisíc a ještě o pěknou dovolenou. Zajímavé, že? Chtěl jsem Vás tímto přimět aspoň k malému zamyšlení.  Je to jen můj osobní názor. Ale může Vám být jedno v čem jezdí Váš soused. Vy si kvůli tomu nové auto kupovat nemusíte. Protože, kdo v něm bude jezdit? Soused nebo Vy? Kdo ho bude platit? Soused nebo Vy? A za kým půjde Vaše žena až bude chtít jet na dovolenou za sousedem nebo za Vámi?

Nakupujme s rozumem a investujme s radostí. Přeji Vám mnoho šťastných kilometrů, vítr v zádech, úsměv za volantem a vždy plnou nádrž pozitivní energie.

 

PS: I když mám starší auto a je mu cca 10 let, tak si jej vážím o to víc, protože si uvědomuji jakou velkou přidanou hodnotu mi přináší. Není to jen o tom, jaké auto chcete. Ale na co konkrétně ho budete používat, k čemu by Vám mělo sloužit, kam s ním budete jezdit a jak moc budete jezdit. Jakmile si toto srovnáte, tak věřím, že si Vámi vybrané auto jednoduše zamilujete.

Autor: Michal Kuzněcov | čtvrtek 30.10.2014 0:50 | karma článku: 22,21 | přečteno: 2691x
  • Další články autora

Michal Kuzněcov

Konference Glorious 2016

- pořádali studenti ze spolku Business Academy pod vedením mladého vizionáře Ondřeje Práška. Tato akce předčila všechny podobné tohoto druhu. Důkazem bylo, že to potvrdili samotní speakři, kterých se na pódiu vystřídalo patnáct.

20.4.2016 v 8:08 | Karma: 8,46 | Přečteno: 206x | Společnost

Michal Kuzněcov

Předurčující číslo

Je to pouze číslo. Je to předsudek, předpoklad. Může mást. Může odhalit Vaše zkušenosti. Prozradit Vaši fyzičku. A nebo nemusí říct vůbec nic. Věk je jenom číslo.

12.3.2016 v 20:58 | Karma: 8,96 | Přečteno: 313x | Společnost

Michal Kuzněcov

Děláme to, co nás přitahuje

Plus mínus. Sever jih. Muž žena. Nejen protiklady se přitahují. Ale proč občas děláme něco jiného než nám radí náš rozum? Dle čeho si vybíráme práci? A jak doopravdy posloucháme svůj instinkt?

16.12.2015 v 8:08 | Karma: 8,11 | Přečteno: 270x | Společnost

Michal Kuzněcov

Mediální klam

Má smysl tento článek zveřejňovat, když se v tu danou dobu stane médiem? A tím pádem také možným klamem? Nebo naopak je to článek, který daný klam poodkryje?

5.12.2015 v 12:54 | Karma: 10,13 | Přečteno: 369x | Média

Michal Kuzněcov

Proč mít rezervu?

Před několika měsící jsem četl článek o tom, že pokud by češi přišli o práci, tak vydrží bez příjmu x měsíců a týká se to každého xtého čecha. Článek jsem sdílel a bral jej jako samozřejmost.Až se v mém okolí odehrál jeden příběh.

5.10.2015 v 8:08 | Karma: 8,35 | Přečteno: 572x | Ekonomika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Omezí dávky i povolení. Litva a Polsko pomohou Kyjevu s vracením branců

25. dubna 2024  18:12

Litva hodlá pomáhat ukrajinským úřadům s navracením ukrajinských mužů v branném věku. Ve čtvrtek to...

Spousta obětí střelby mohla být zachráněna, řekla matka Rakušanovi

25. dubna 2024  16:02,  aktualizováno  18:09

Na jednání výboru pro bezpečnost Sněmovny kvůli snaze opozičního ANO zřídit vyšetřovací komisi k...

Digitální stavební řízení od července bude, slíbil Bartoš. Provoz přirovnal k D1

25. dubna 2024

Ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš ve čtvrtek prohlásil, že digitální stavební řízení bude...

Deník Metro rozšiřuje regionální zpravodajství a zvyšuje náklad

25. dubna 2024

Deník Metro z portfolia mediální skupiny MAFRA posiluje přítomnost v regionech a zároveň zvyšuje...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 18
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 755x
Jsem podnikatel, který se osobnostně vzdělává, sportuje a navíc je abstinent. :) V podníkání mám dvě životní role: 1) Finanční poradce. Ve světě financí se pohybuji již 8 let. Za tu dobu jsem nasbíral mnoho zkušeností a také se mi stále více potvrzuje, že u klientů nestačí jen nastavit dobré portfolio, ale že musí svým financím rozumět a vzdělávat se v nich. 2) Profesionální kouč. https://www.facebook.com/michal.kuznecov https://www.facebook.com/chcivitezit