Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Proč mít rezervu?

Před několika měsící jsem četl článek  o tom, že pokud by češi přišli o práci, tak vydrží bez příjmu x měsíců a týká se to každého xtého čecha. Článek jsem sdílel a bral jej jako samozřejmost.Až se v mém okolí odehrál jeden příběh.

Před pár dny jsem byl ale překvapen, když jsem se potkal se známým, který měl poměrně dobře rozjetý business s pasivním příjmem. Bylo to spíše náhodné setkání. Seděl jsem v kávárně a on šel kolem, i když jsme byli v poslední době poměrně v kontaktu, tak jsem nevěděl, co vše se odehrává v pozadí. Je to jeden z ambiciózních mladých lidí, který má opravdový tah na bránu. Je schopen pracovat od rána do večera a zvládá kombinovat více věcí zaráz, což mě vždycky dělalo problém. Dokáži se dlouhodobě maximálně soustředit na dva obory a to jen díky tomu, že jsou propojeny a oba mě baví, pokud bych tam zakomponoval třetí, tak už vím, že bych to flákal a měl bych v tom zmatek. I tak je dokáži dělat v Paretově poměru 80 na 20 procent, jinak to u mě ani nefunguje, zkoušel jsem 100 na 100, což logicky nejde, nebo je to cesta k sebevraždě, při poměru 50 na 50 Vám přijde, že ani jedno neděláte naplno. Takhle jedno dělám na 100 procent a když si chci myšlenkově odpočinout, tak se 20ti procenty věnuji druhému a to první mi dá následně 80 procent. Vyhovuje mi to a díky tomu mám více pestrobarevnou práci, ale to jsem hodně odběhnul.

Abych se vrátil z osobního rozvoje k financím. Tak můj známý byl nečekaně hospitalizován na tři týdny. Mladý kluk, co zažívá hodně stresu, ale nepřipouští si jej, tak se to bohužel projevilo na zdraví. Mohl být poměrně v klidu, protože i když jako OSVČ nedostane žádnou nemocenskou, tak mu něco kryje dobré pojištění. Jenže ty peníze také nedostanete ihned. To co jej mohlo udržovat v klidu byl blíže nekonkretizovaný legální pasivní příjem. Bohužel, co se nestalo. Jeho společník ho během pobytu v nemocnici podrazil a vybílil mu účty a pasivní příjem si převedl na sebe. Tomu říkám životní podpásovka.

Jelikož byl finančně gramotný, tak si udělal nemalou finanční rezervu na budoucnost v podílových fondech. Nečekal, že ji bude vybírat, tak brzo, ale o to byl radši, že ji má. U takového mladého podnikatele bych osobně nečekal, že něco takového bude mít, jelikož vím, jak bylo někdy těžké i starším kouskům ukázat, proč je důležitém mít peníze bokem, o kterých nevíte, kdyby se náhodou něco stalo. Ano, většinou mi argumentovali, že zhodnocení do 10 procent je pro ně nezajímavé a, že ze svých peněz v rámci podnikání jsou kolikrát schopni otočit až 100 procentní marži. Ano, ale musí mít z čeho otáčet. Pokud se stane jakákoliv událost, tak když máte nekdě peníze, tak máte na nějakou dobu klid. Obzvláště u podnikatelů, i když jim to většinou nehraje do noty. U zaměstnanců to považuji jako samozřejmost také, jelikož nemají možnost si běhěm dalšího měsíce razantně či násobně navýšit příjem. Ví kolik dostanou na rok dopředu, proto by s tím ve svojí bilanci měli počítat. Protože při ztrátě zaměstnání jsou pro banku bohužel naprosto bezcenní a nikdo jim nepůjčí ani na chleba, protože nedoloží příjem. Neříkám, aby jste teď šli a masově si zakládali spoření. Ale myslete na zadní vrátka, protože nejlepší učitel je život a nikdy nevíte jakou Vám přidělí lekci. Ale můžete být na ni s lehkým předstihem připraveni.

Přeji Vám při nejlepším žádné životní situace, které by Vám znepříjemnili život a naopak příjemný začátek týdne.

Autor: Michal Kuzněcov | pondělí 5.10.2015 8:08 | karma článku: 8,35 | přečteno: 572x
  • Další články autora

Michal Kuzněcov

Konference Glorious 2016

- pořádali studenti ze spolku Business Academy pod vedením mladého vizionáře Ondřeje Práška. Tato akce předčila všechny podobné tohoto druhu. Důkazem bylo, že to potvrdili samotní speakři, kterých se na pódiu vystřídalo patnáct.

20.4.2016 v 8:08 | Karma: 8,46 | Přečteno: 206x | Společnost

Michal Kuzněcov

Předurčující číslo

Je to pouze číslo. Je to předsudek, předpoklad. Může mást. Může odhalit Vaše zkušenosti. Prozradit Vaši fyzičku. A nebo nemusí říct vůbec nic. Věk je jenom číslo.

12.3.2016 v 20:58 | Karma: 8,96 | Přečteno: 313x | Společnost

Michal Kuzněcov

Děláme to, co nás přitahuje

Plus mínus. Sever jih. Muž žena. Nejen protiklady se přitahují. Ale proč občas děláme něco jiného než nám radí náš rozum? Dle čeho si vybíráme práci? A jak doopravdy posloucháme svůj instinkt?

16.12.2015 v 8:08 | Karma: 8,11 | Přečteno: 270x | Společnost

Michal Kuzněcov

Mediální klam

Má smysl tento článek zveřejňovat, když se v tu danou dobu stane médiem? A tím pádem také možným klamem? Nebo naopak je to článek, který daný klam poodkryje?

5.12.2015 v 12:54 | Karma: 10,13 | Přečteno: 369x | Média

Michal Kuzněcov

Řecký poker face

Tento článek v hlavě už nosím dva měsíce, ale popravdě se mi nechtěl uvěřejňovat, jelikož už zasahuje do politiky. Po nedělním zvolením Tsiprase premiérem, ale musím říct pokerovou terminologií: „ Well played Mr. Tsipras."

22.9.2015 v 8:08 | Karma: 14,42 | Přečteno: 420x | Ekonomika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Po havárii na koloběžce skončil v řece, bezvládného muže museli oživovat

26. dubna 2024  17:24

Bezvládného muže vytahovali krátce po čtvrteční půlnoci policisté z řeky Svitavy v brněnských...

V bytě mám cizího muže, volal majitel strážníky. Vetřelce našli v posteli s pivem

26. dubna 2024  17:05

Neznámý návštěvník se ve čtvrtek odpoledne objevil muži v bytě na českobudějovickém sídlišti Máj....

Dostával jsem balíčky, ne peníze, řekl Bystroň ke kauze úplatků od Rusů

26. dubna 2024  16:37,  aktualizováno  16:50

Poslanec Alternativy pro Německo (AfD) Petr Bystroň v kauze možných úplatků od proruské sítě řekl v...

Wau, skvělé, úžasné. Podvodníci imitují známé weby, falešné jsou i komentáře

26. dubna 2024  16:39

Internetoví podvodníci zneužívají zavedené značky a snaží se tak z lidí vylákat peníze. Podvrhnuté...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 18
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 755x
Jsem podnikatel, který se osobnostně vzdělává, sportuje a navíc je abstinent. :) V podníkání mám dvě životní role: 1) Finanční poradce. Ve světě financí se pohybuji již 8 let. Za tu dobu jsem nasbíral mnoho zkušeností a také se mi stále více potvrzuje, že u klientů nestačí jen nastavit dobré portfolio, ale že musí svým financím rozumět a vzdělávat se v nich. 2) Profesionální kouč. https://www.facebook.com/michal.kuznecov https://www.facebook.com/chcivitezit